Skip to content
Menu
0
Twój koszyk jest pusty.

Język angielski w kontaktach handlowych

Znajomość języka angielskiego wśród pracowników firm jest podstawą sprawnej komunikacji z zagranicznymi partnerami i kształtowania wzajemnej współpracy. Komisja Europejska zleciła badanie, którego celem była ocena roli kompetencji językowych w małych i średnich przedsiębiorstwach i ich wpływu na relacje handlowe z kontrahentami z innych krajów. Badanie wykazało, że firmy posiadające w swoich zespołach rodzimych użytkowników języka obcego, wykwalifikowanych językowo pracowników i wyszkolonych tłumaczy więcej eksportowały niż firmy, które nie inwestowały w budowanie zespołów o wysokich kompetencjach językowych. Ekspansja eksportowa na rynki zagraniczne wymaga znajomości języka angielskiego oraz innych języków europejskich, które coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Zamiast konkurować poprzez obniżanie kosztów, przedsiębiorstwa powinny skupić się na inwestowaniu w rozwijanie kompetencji językowych i międzykulturowych pracowników. Dzięki temu mogą zwiększyć swój potencjał eksportowy, co przełoży się na większe zyski i wzrost konkurencyjności. Wyniki badań i dokładną analizę znajdziemy w raporcie ELAN: Effects on the European Economy of Shortages of Foreign Language Skills in Enterprise.