Skip to content
Menu
0
Twój koszyk jest pusty.

Small talk w biznesie

Small talk oznacza wstępną wymianę zdań (w naszym przypadku z kontrahentem zagranicznym), która często poprzedza właściwą rozmowę na tematy służbowe. Umiejętność prowadzenia tego typu rozmów może nam pomóc rozluźnić atmosferę w czasie lunchu biznesowego czy nawiązać kontakt w przerwie konferencji. Często przed właściwą rozmową biznesową (np. negocjowanie umowy czy prezentacja oferty handlowej) partnerzy przeprowadzają krótką i nieformalną rozmowę na neutralne tematy. Możemy dzięki temu dowiedzieć się czegoś więcej o naszym rozmówcy i sami pozostawić po sobie dobre wrażenie. Pamiętajmy, że small talk może ułatwić nam późniejszą współpracę z naszymi partnerami biznesowymi. Prowadzenie tego typu wstępnych rozmów jest jednak umiejętnością, nad którą warto popracować. Zachęcamy do obejrzenia filmu video Small Talk in Business, który pomoże nam w opanowaniu podstawowych zasad small talk i wyćwiczeniu zwrotów typowych dla tego typu sytuacji biznesowych.