Spotkanie z zagranicznym partnerem biznesowym wymaga od nas odpowiedniego przygotowania. Stres związany z komunikacją w języku obcym możemy zminimalizować, jeśli przygotujemy się wcześniej do rozmowy na tematy, które podczas takiej rozmowy mogą zostać poruszone. Wiele z nich możemy z łatwością przewidzieć. Przedstawiamy poniżej listę, którą warto wziąć pod uwagę przed spotkaniem biznesowym z zagranicznym kontrahentem.
profil firmy (company profile)
opis branży, w której pracujesz (professional field you are involved in)
historia firmy (company history)
struktura organizacyjna firm (company organizational structure)
powiązania międzynarodowe firmy (international involvement of your company)
oferta produktów/usług (product/service offering)
struktura zatrudnienia (employment structure)
struktura rynku i konkurencji (market and competition structure)
plany firmy na przyszłość (future plans)
Twoje obowiązki zawodowe (professional duties)
kluczowe projekty, nad którymi pracujesz (your key projects)
Nie jesteśmy oczywiście w stanie przewidzieć wszystkich tematów, którymi byłby zainteresowany nasz kontrahent, ale przygotowanie powyższej listy na pewno pomoże poczuć się pewniej podczas takiego spotkania i przełamać stres związany z barierą językową.